mei 4

Klanten belonen met een loyaliteitsprogramma

0  comments

Customer Loyalty

Klanten belonen voor hun loyaliteit, voor sommige ondernemers is dit iets wat vanzelfsprekend is. Maar er zijn nog veel mensen die de nuttigheid van een loyaliteitsprogramma over het hoofd zien. En dit zijn dan meestal ondernemers die zich focussen op het binnenhalen van nieuwe klanten, wat ook niet onbelangrijk is.

Een mix van retentie en nieuwe klanten binnenhalen is iets wat je als eCommerce ondernemer in balans moet proberen te houden. In dit stuk gaat we dieper in op retentie en het opzetten van een loyaliteitsprogramma. Zeker nu de concurrentie op de eCommerce markt heviger en heviger wordt. Veel bedrijven en ondernemers zetten de stap richting eCommerce. Hierdoor moet je als ondernemer heel creatief omgaan met manieren om je klanten te behouden.

Klanten loyaliteitsprogramma’s worden gezien als de beste hulpmiddelen voor klantretentie. Iedereen kent wel een loyaliteitsprogramma. In fysieke winkels is dit meestal in de vorm van klanten kaarten. Een lekkere kebab en de 11de is gratis. Of als we terug gaan naar de tijd van fysieke videotheken, 9 huren de 10de gratis. Ik heb er zelf ooit eentje gehad in de videotheek waarmee ik elke week een gratis film kon huren, maar ik was dan ook een heel goede klant. In die periode huurde ik elke dag wel een film of 2. Nu ik erover nadenk was de kaart die ik had in de long run goedkoper voor de zaak. Anders zou ik aan 2 gratis films per week zitten. Dit laat wel zien dat een loyaliteitsprogramma werkt. Ik bedenk mij nu pas dat ik meer eruit had kunnen halen als ik een standaard klantenkaart had.

eCommerce Café community

In onze besloten community kan je in contact komen met andere leden die kennis hebben over eCommerce. Hier kan je al jou vragen stellen, zodat je niet eindeloos moet Googlen om een passend antwoord te vinden. Daarnaast krijg je ook toegang tot de dagelijkse blogs en nog veel meer. Aarzel niet om jezelf lid te maken en geniet van al de voordelen die het met zich meebrengt! Dat zijn onder meer dagelijkse blogs, wekelijkse podcast en een bruisende en groeiende community met eCommerce ondernemers die klaar staan om jou te ondersteunen.

Klik hier om lid te worden van het eCommerce Cafe.
Ben je al lid? Klik dan hier voor het volledige artikel!


Tags

blog, Customer loyalty, eCommerce Cafe, Loyaliteitsprogramma, Loyalty


You may also like

Een andere manier van business coachen met Tibor Olgers.

Openhartige Emile Ratelband over zijn ondernemers leven! Deel 3

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!