mei 10

Een andere manier van business coachen met Tibor Olgers.

In deze aflevering zit ik samen met Tibor Olgers. Tibor is een spreker, auteur en coach voor het bedrijfsleven. Meer dan 10 jaar werkte hij als operationeel teamleider bij een speciale politie-eenheid waarbij ik over de hele wereld verantwoordelijk was voor de veiligheid van ernstig bedreigde getuigen, politici en de Koninklijke familie. In die hoedanigheid heeft hij samengewerkt met speciale eenheden van binnen- en buitenland. De strategieën en principes waarmee dat soort eenheden duurzaam top-prestaties leveren, zijn van onschatbare waarde voor het bedrijfsleven. Dat heeft zich vertaald naar de Tactische Bedrijfsvoering Methode. 5 Pijlers, 4 principes, 3 prioriteiten, 2 processen en 1 plan.

Wie is Tibor Olgers?

Naam: Tibor Olgers
Functie: Business coach, auteur en spreker
Website: Tibor.nl

Project Hemera van Tibor Olgers.

Het heet project Hemera, Hemera was de Griekse Godin van de dag. Haar taak begon met de poort open te doen voor Hercules. En als de zon onderging, als de zon opkwam moest ze aan de bak. Als de zon onderging zat haar takenpakket er weer op. Of te wel, zij hoeft alleen maar te focussen op vandaag. Vandaag moet gewoon kloppen. En ik zie in deze wereld dat wij steeds harder aan het hollen zijn richting een denkbeeldige finish. Die continu opschuift zodra we progressie boeken. Wat mij betreft hoe ala Eckhart Tolle, alleen maar in het nu te leven. Lijkt mij onmogelijk en het lijkt mij ook goed om af en toe of zelfs met regelmaat terug te kijken. En niet te leren om te huilen over het verleden en hetzelfde te doen richting de toekomst.

Maar wat ik wel predik is, zorg dat vandaag klopt. Dus zorg dat je vandaag gewerkt hebt aan je belangrijkste werk. Dat je vandaag met aandacht, liefde hebt gegeven en ontvangen van de personen die er toe doen. Dat je vandaag goed voor jezelf hebt gezorgd. Door in te spannen, maar ook door te ontspannen. En daarom heb ik project Hemera opgericht. Dat is in de kern dit dagboek, die is specifiek gemaakt voor ondernemers. Dus daar ga je al. Dus voor mensen die niet ondernemen. Is het een te dure grap. De kern is een dag protocol. Dus hierin zitten al die pijlers. Liefde, verbinding, ontspanning, voeding, werken en leren. Dat zit er allemaal in.

Hemera brief.

Je maakt elke avond je dagplanning. Je scoort Hemera punten. Met een perfecte dag scoor je er 100, dat hoeft niet. Mijn propositie, als je structureel boven de 70 a 75 zit. Dan heb je gewoon een goed leven. Wat je daarbij krijgt elke maand. Is de Hemera brief. Dat is officieel 12 kantjes, maar dat is mij nog nooit gelukt. Dit is de laatste, die is 20 kantjes. Niet bewerkt, niet geedit, niet mooi gemaakte tekst. Die ik elke maand schrijf. Eruit pers en die gaat ongeveer voor de helft over ondernemen. En de andere helft over het leven, over relaties, over liefde, over seks, over leiderschap, over invloed, over macht, over geld. Ja, de dingen waar het om draait in het leven.

Tibor Olgers zijn visie op de maatregelen?

Ik heb hier bewijs waarom de maatregelen werken. En de prijs die wij voor deze maatregelen betalen, alles heeft een prijs. Die is vele malen lager dan wanneer we het niet zouden doen. We moeten daar inderdaad niet induiken. Maar bijvoorbeeld dat dan is het enige wat ik zeg, zoek de feiten. Zoek de feiten. Hoeveel massagraven, wie waren dat, wat is er daar met de griep gebeurt in Italië.

ik geef dus ook als ondernemer die vragen met wat,  waar en wat is de prijs die je moet betalen. Ik denk dat dat moet een gewoonte worden bij ons allemaal. Gevoel en gezond verstand is heel erg belangrijk. Maar je moet feitelijk kunnen onderbouwen. Als je maatregelen treft die je leven zo raken. Nou kunnen we ook weg bewegen van de corona maatregelen, maar die raken onze grondrechten. Maar dus denk ook als je zakelijk beslissingen neemt die je privé leven raken. We moeten daar meer op inzetten op die doelgroep. Want daar valt meer te halen. stel de vragen vergeleken met wat, waar is het bewijs dat als we dat gaan doen dat het ons meer gaat opleveren. En wat is de prijs die we moeten gaan betalen als we op die doelgroep gaan inzetten.

Je moet gewoon er een gewoonte van maken om die drie vragen te beantwoorden.  Want als je dat niet hebt gedaan dan heb je je huiswerk niet gedaan. En dat is niet erg tenzij je dingen doet die je leven beïnvloeden dan is het wel erg als je je huiswerk niet hebt gedaan. Dus ik denk we moeten niet de corona discussie induiken. Maar ik denk dat deze drie vragen voor iedereen ontzettend waardevol kunnen zijn. Zowel als in gesprek zijn met zichzelf of een ander over Corona, maar ook in de rest van je leven.

Tibor’s visie op business coaches

Vaak is de vraag, Wat zijn de grootste frustraties als je business coaches inschakelt? het is altijd één goeroe. En die heeft alle wijsheid in pacht. Dat is irritant. Twee, er is altijd een standaard programma en daar moet je doorheen worden gedrukt. En drie er worden gouden bergen beloofd. Maar na het overmaken van de factuur zie je er weinig van terug en moet je het maar uitzoeken. Dus wat wij zijn gaan doen, niet één goeroe. Dus alles wat wij doen, stel dat jij komt naar operatie doorbraak, is één van onze kernproducten. Gaan we aan je business werken. Een innovater, alles facetten die heb je.

Dus we hebben niet één goeroe, maar we hebben een team. Wij hebben niet één stramien waar je doorheen wordt getrapt. We willen jou kennen als mensen. We willen weten wat voor jou het goede leven is. We hebben zoveel ervaring dat we al die verschillende industrieën kennen. En dus maatwerk kunnen bouwen. Volgens een vaste methodiek, maar wel maatwerk. En ja gouden bergen en grote investeringen maken. Ondernemen is al een risico genoeg in deze periode.  Dus wij hebben een niet goed, geld terug garantie zonder enige voorwaarden. Op al onze dienstverleningen. Dus iemand mag naar een retreat komen, dat heeft die betaald. 4.500 kost operatie doorbraak, alles inclusief.

Operatie doorbraak met Tibor Olgers

Dan zitten ze met een team van 6. met 12 andere deelnemers. Wij zijn met zijn 6 in een luxe hotel. Drie hele lange dagen. Waar van alles nog gebeurd hoor. Dan gaan ze het ijs-bad sessie in met uitzicht over het ei en centraal station. Ik doe een interventie avond. Elke dag is er bewegen. 'S avonds natuurlijk aan de bar. Drie lange dagen van ongeveer 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds. Daarna 100 dagen accountability. Elke vrijdag, je gaat daar weg met een 100 dagen plan. Je krijgt kerncijfers en processen. En daar moet je elke vrijdag accountability voor afleggen.

En na de 100 dagen komen we hier fysiek weer bij elkaar. Dan gaan wij als team vertellen op wie we een wedje hadden gelegd. Wie er zou winnen. Dat vertellen we ook van tevoren. Wij doen altijd een wedje leggen en dan hopen we dat iedereen denkt "Ja, dat ben ik." En dan gaan we horen wat er van terecht is gekomen  en wordt er weer een 100 dagen plan gemaakt en kunnen ze weer de wereld in. 4.500 euro voor dat 3 maanden traject. Met een niet goed geld terug zonder enige voorwaarden.

Tibor.nl

Tibor.nl, onze slogan is, winst op alle fronten. Voor ons is het bedrijf, het ondernemen is alleen maar het middel. En het doel is het goede leven. En wat zie je bij het gros. Die verwisselen het doel en middel met elkaar. Dus het doel wordt ondernemen en het middel om dat bedrijf te kunnen bouwen wordt het goede leven. Dat wordt ingeleverd. Relaties, gezondheid, gemoedstoestand wordt ingeleverd. Om het bedrijf maar te laten groeien. Wordt het goede leven. Dat wordt ingeleverd. Relaties, gezondheid, gemoedstoestand wordt ingeleverd. Om het bedrijf maar te laten groeien. Dus dat is wat we concreet in de praktijk doen. En daarna voor de mensen. Daar zijn we heel simpel in, voor de mensen die hebben gedaan wat wij zeggen. Want dat zijn de mensen die het meest succesvol worden nodigen wij uit voor één van de twee masterminds.

Tibor Olgers zijn tip voor meer sales.

Een kok geeft al zijn recepten weg. Dat doen ze al jaren. Maar dat betekent niet dat als Gordon Ramsay hier in Amsterdam een restaurant zou openen. Dat ik zeg, hier ga ik niet eten want ik ken zijn recept al. Dat slaat natuurlijk nergens op. Dus heel vaak zeggen mensen, ik kan toch niet al mijn kennis weggeven. Natuurlijk wel, mensen komen alsnog bij je eten.  Of komen alsnog naar je concert, whatever het is.

Alles wat ik weet op het gebied van ondernemerschap en het leven vindt je gratis op mijn YouTube kanaal en op de artikelen die we hebben geschreven. Alles op mijn YouTube kanaal hebben wij 10.000 euro's gepompt in het produceren van video's waarin we alles gratis weg geven. Maar mensen komen naar operatie doorbraak want daar gaan ze de doorbraak ervaren. Daar kunnen ze samen met ons aan de implementatie werken. Dus ja, geef alles gratis weg. En er gebeuren zoveel magische dingen.  Hoe competent denk je dat Ellie zo meteen op het podium staat.

Ze doet al 4 jaar lang drie keer in de week optreden. Terwijl de rest thuis zit, ja ik kan niks vanwege de corona maatregelen. Zij staat drie keer in de week voor publiek te spelen. Dan heb ik het niet over de 50 man die voor haar staan. Ik heb het over de 200 tot 500.000 mensen  die de video de volgende dagen daarna kijken. Dus ja, geef alles gratis weg. Je wordt competenter, je bouwt publiek en uiteindelijk ga je veel sales maken.

Het geheim van het leven volgens Tibor Olgers.

Het geheim van het leven is geven. Dit is een beetje mijn standaard riedeltje. Maar dit is wel wat ik mensen wil meegeven. Zoals Tony Robinson het noemt, Instagram tegeltjeswijsheid. En dat is ook zo. De momenten waarop jij je volledig gaf of jezelf verloor. Dat zijn de mooiste. Alleen je kunt alleen maar structureel duurzaam geven als je ook duurzaam ontvangt. En daar zijn de meeste mensen ontzettend slecht in. In ontvangen. Ondernemers verdampen hun marges en dan gaan ze dat weer weggeven, weet je wel. Maar ook een compliment geeft. Een gemiddeld compliment, "Ooh dankjewel, jij ook."

Dus leer beter ontvangen zodat je ook wat te bieden hebt zodat je wat kan geven. Dat is het geheim van het leven.

De kunst van het leven.

De kunst van het leven is ruilen zonder huilen. Het leven is een ruilhandel, het leven is een dans. Dus de mens die je eigenlijk bent en de prijs die je daar voor zou moeten betalen. Het leven is een dans tussen volledig vastpakken wat goed voor je is en naar je toekomt en volledig loslaten wat niet goed voor je is en van je weg beweegt. Het probleem dat ontstaat als je gaat vastklampen aan iets wat van je weg beweegt.

Ook al is het, het mooiste goud. Als het zinkt en je blijft vasthouden dan verzuip je. En problemen ontstaan als je dingen half doet. Als je half vastpakt en half loslaat. Als je half voor die relatie gaat. Dan heb je niet een relatie op 50% dan heb je een relatie op 10%. Als je voor 80% trouw bent in je relatie. Dan heb je niet voor 80% een relatie dan heb je een kut relatie. hetzelfde geld voor die ene doelgroep. Als je er half voor gaat. Dan heb je niet de helft van de potentie van je bedrijf te pakken. Dan heb je 5% procent te pakken.

De kunst van het leven is ruilen zonder huilen. Het leven is een ruilhandel, alles kan en alles heeft een prijs. Altijd, het leven is per definitie lijden. Dat de prijs die je moet betalen voor de keuze die je hebt gemaakt kleiner is dan wanneer je de keuze niet had gemaakt. Maar sowieso wordt het lijden. Dus stap uit die wachtstand. Als je wacht op het goede moment blijf je je hele leven wachten. Want ik weet dat elke luisteraar nu op dit moment zit al een tijdje bepaalde keuzes, zowel zakelijk al privé voor zich uit te schuiven. Kap daarmee, je bent aan het wachten op je dood. Dat is geen toffe manier om te leven.


Tags

Business coach, business coaching, Dries de Gelder, eCommerce, eCommerce Cafe, ecommerce consultant, ecommerce experts, Operatie doorbreken, Tibor Olgers, Tibor.nl


You may also like

Nieuwe BTW regels voor webshops 2021

Nieuwe BTW regels voor webshops 2021
Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!