december 7

Successen boeken met push notifications

DEITY is de toekomst voor ecommerce. Deze aflevering zit ik samen met Mirko Zečević, die mij hier alles over weet te vertellen. Mirko doet business development voor DEITY. Het doel van DEITY is om de toekomst van ecommerce te veranderen zonder risico. Mirko geeft ook iets weg aan onze luisteraars. Beluister de podcast om te ontdekken wat het is en hoe je het kan winnen!

Wie is Mirko Zečević?

  • Naam: Mirko Zečević.
  • Huidige job: Business Development bij DEITY.
  • Voorheen: CCO bij Thesio, CCO bij Tickles, owner van Voice Telecom en founder van VoiTel VoIP Solutions.

Shownotes

LinkedInWebsite

In gesprek met Mirko Zečević

Mirko Business Development DEITY

Heeft Corona invloed gehad op jouw privé situatie?

Ja en nee. Door dat we in het hoge Noorden leven is het minder druk bevolkt en is er dus minder besmettingskans. Alhoewel het nu meer en meer ook daar begint te komen. Maar voor de familie verder, mijn schoonouders heb ik een goeie 9 maanden niet gezien. Die heb ik pas bij de verjaardag van mijn kinderen even kort gezien. Heel kort en ook op afstand.

Dries: Nou ja met schoonouders is het minder erg toch?

Bij ons is het net wat anders. Als je van de Balkan komt heb je daar wel heel veel respect en liefde voor.

En zakelijk?

Het is weer een IT bedrijf. Dus wij zijn productiever, merk ik met wat ik zie. De jongens en de meiden werken vanuit het huis. Met onze dagelijkse calls met elkaar weten we exact wie wat aan het doen is. En voor mij persoonlijk, het enige gevoel wat ik van Corona heb is koppijn. Letterlijk fysieke koppijn van de hele dag naar mijn scherm staren. Daarom vind ik dit ook heel erg fijn. Dat wij elkaar face to face kunnen spreken en deze mooie podcast kunnen opnemen. Maar voor de rest gaat mijn werk gewoon door.

Op welk platform draait jullie netwerk?

Op Push Pro. Push Pro is platform agnostic. Dat betekent dat het voor alle platformen beschikbaar is. Zowel in module vorm als in script vorm. Een stukje code dat je in je html kan plaatsen.DEITY Falcon is ook agnostic. Als wij iets bouwen dan bouwen wij het hemelsbreed. Voor alles en iedereen. Dus wat wij doen met DEITY is, wij hebben een stuk middleware gebouwd. Waar wij heel veel integraties op uitoefenen op dit moment. Dat gaat een CMS-platform, denk aan Magento, denk aan WordPress en Woocommerce. Maar ook Shopify binnenkort, salesforce word er op aangesloten. Dat zijn de CMS-platformen. En verder hebben we bedrijven als SAP of een PIM-systeem. Dat handelt alle data af richting de front end. En dat is onze PWA.

Wat is DEITY eigenlijk?

DEITY is een e-commerce organisatie. Empowering e-commerce. Het is opgericht door Roland Bastiaansen, Jamie Maria Schouren en Patrick de Pree. Eigenlijk zijn Jamie en Roland de founders, die hebben het bedacht. En Patrick is erin gestapt met het commerciële stuk. Jamie en Roland zijn bij elkaar gekomen en zeiden, eigenlijk moet het e-commerce landschap makkelijker kunnen. Ook voor de toekomst. Want heel simpel gezegd, als jij nu een webshop hebt dan plug je maar alles wat je hebt aan die webshop vast. Waardoor jouw webshop overbelast geraakt. En dan moet je weer opschalen naar een nieuw platform, wat kosten met zich meebrengt en verhuizingen, koppijn, zorgen en dat soort dingen.

Dus zij hebben eigenlijk gezegd, daar moet een oplossing voor komen waarvan we kunnen zeggen, we bouwen één stuk. Ik noem het een ‘Blackbox’. Dus een Blackbox, maar we al de integraties op bouwen en inzetten. En die Blackbox communiceert vervolgens met jouw platform. Dus heb jij een kassasysteem, heb jij Epay systeem, heb jij een marketing of email tool. Wat je maar gebruikt. Het wordt geïntegreerd in onze middleware. De Falcon Server. En de server is ook weer verbonden met een CMS. Dus een Magento of een Shopify en noem ze maar op. Dus zeggen wij, de data die je nodig hebt vanuit jouw koppelingen die wordt vanuit ons middleware naar jouw CMS gepusht. En vervolgens weer naar de front end.

Wat doet een director of business development bij DEITY?

Heel veel praten, heel veel koffiedrinken. Veel in de auto zitten. Neen, wat ik probeer te doen en we hebben het al vaker besproken. En wat ik terug kreeg van mij netwerk. Ik creëer geen relatie, ik creëer vriendschap. En met die vriendschap probeer ik op een leuke manier en effectieve manier zaken te doen. En ik zeg altijd, de ene hand wast de andere. Ik ben niet van het nemen, ik ben eerst van het geven. Ik kijk hoeveel ik jouw kan helpen om ergens binnen te krijgen. Of voor je te introduceren of samen te kijken naar kansen.

de ene hand wast de andere

Ik vind het leuk. Als ik ergens in geloof of ik zie de passie van de ondernemer in zijn eigen dienst of product. Dan kan ik niet anders dan daar energie van krijgen. Ik ben iemand van energie en moet energie binnenkrijgen. En als ik energie wil krijgen, moet ik proberen vooruit te gaan. En dat kreeg ik toen ook van jouw, met jouw enthousiasme over het eCommerce Cafe. Toen dacht ik, deze man moet gewoon geholpen worden. Al is het maar om een deur op een kiertje te zetten. Je hebt zelf wel de kracht om die deur verder open te trappen. Maar ik heb het kiertje gecreëerd en daar kun je door.

En dat doe ik dus ook met DEITY. Ik ben een verbinder. Ik wil mijn netwerk verbinden aan DEITY en aan Push Pro. Omdat ik geloof in wat we brengen. En wij brengen echt wat. Het is niet dat wij iets komen halen bij een merchant. Neen, wij brengen je een oplossing die er voor zorgt dat jouw dienst en product harder kan gaan. Maar dan zijn mijn klanten niet de merchants. Mijn klanten zijn de agencies. Ik wil zo veel mogelijk agencies aansluiten als partners bij DEITY. Om onze producten over te brengen naar hun klanten.

Push Pro is dan een service wat jullie aanbieden met DEITY?

PWA.

Push Pro is eigenlijk uit onze Falcon server geboren, uit onze PWA. PWA kort uitgelegd, PWA is er eigenlijk ter vervanging van een native web. Dus die je nieuw moet installeren van een app store of een Google play store. Ik vind dat je beiden nodig hebt. Niet iedereen wil iets downloaden, maar wil wel de voordelen van een app hebben. En sommige hebben juist liever een app dan een PWA. PWA staat voor Progressive Web App. Het is een mobiele website met de voordelen van een app.

Push Pro van DEITY

En Push Pro is gewoon een tool binnen de PWA die ervoor zorgt dat jij push berichten kan sturen naar al jouw website bezoekers. Onze Push Pro is een PWA oplossing. Een headless oplossing. Het is eigenlijk geboren en gecreëerd uit een rush. Want we zagen dat er heel veel vraag naar was. Veel bedrijven wilden een hoog engagement creëren. Een verbinding met hun bezoekers. Niet iedereen wil dat, niet iedereen wil zijn naam of gegevens achterlaten. Vooral niet nu. En wij dachten, hoe blijf je dan engaged. Hoe blijf je in contact? Hoe kun je toch op een privé manier of anonieme manier berichten ontvangen.

Wij hebben met Push Pro er voor gezorgd wanneer jij op een website komt. Stel je komt nu op het eCommerce Cafe. En jij gebruikt Push Pro. Dan krijgen jouw bezoekers van de website een pop up, waarin wij vragen wil je berichten ontvangen van het eCommerce Cafe? Maar wij hebben dat nog gepersonaliseerd. Dus jij bepaalt als Push Pro gebruiker, wanneer die opt in komt. Als je nu naar een willekeurige website gaat word je gebombardeerd met “schrijf je in voor een nieuwsbrief, wil je meldingen ontvangen, cookies accepteren.” Voor dat je het weet zetten ze je site aan de kant. Als jij Push Pro hebt geïnstalleerd kan jij bepalen dat je Push Pro melding vertoont op het moment dat het voor jouw interessant is.

Een voorbeeld!

Dus stel dat ik naar een contactpagina ga of dat ik naar een blog pagina ga of naar jouw podcast overzicht ga. En als ik op jouw podcast overzicht ben dan kan ik de pop informatie laten verschijnen waarin staat “zou je het leuk vinden om op de hoogte gebracht te worden wanneer er een nieuwe podcast uitkomt? Ja of Neen.” Neen? Dan word je niet ingeschreven. Ja? Dan word je geregistreerd. Anoniem natuurlijk. Dus wij registreren je browser, de locatie, en de taal. Je bent een abonnee van het eCommerce Cafe. En op dat moment heb jij er eentje bij in je dashboard. En kun jij wanneer jij wil, mij push berichten sturen.

Wat is de kostprijs?

Jaarabonnementen, wij hebben een basis, Business en Enterprise plan. Enterprise is altijd calculatie. Basis begint bij 100 EUR. Zeg ik dat goed? Ja 100 EUR per jaar. De Business is 500 EUR per jaar. En daarbij heb je ongelimiteerde berichten. Wij kijken alleen naar aantal abonnees die je registreert. Dus bij de basis zijn het 5000 en bij de Business zijn het 25.000 die je kan registeren. En dan ga je naar Enterprise en dan kan je hoger gaan.

Voor welke shops is het echt mega interessant?

Het is niet alleen voor shops. Het is ook voor websites. Eigenlijk elke ondernemer of onderneemster die meer contact wil met zijn klanten. Een hogere engagement wil creëren. Je klanten zich anoniem kunnen registreren zonder gegevens achter te laten. Daar is het voor interessant. Ik denk dat het vooral belangrijk is voor het bereik en het contact tussen de shop, website of bedrijf en haar of zijn klanten. Dat is het meeste wat ik terug krijg. Engagement die gaat door het dak. Via onze Push Pro.

Wat is de doelstelling voor 2020 met Push Pro van DEITY?

Sowieso wil ik het aantal leden hopelijk gaan verdubbelen. Of de gebruikers gaan verdubbelen van Push pro. Het is best wel een uitdaging want we hebben best wel wat gebruikers. Aan de andere kant, er ligt nog zoveel op straat wat opgeraapt kan worden. En verbonden kunnen worden aan onze Push Pro die er nog niet vanaf weten. Dus aan ene kant het is een uitdaging, maar het is een uitdaging die te doen is.

En 2021?

Dat is mijn persoonlijke doelstelling. Dan zou ik voor Push Pro wel een volwaardig team klaar hebben staan. Volwaardig is voor mij toch wel zeker nog 2 of 3 mensen erbij hebben die 100% gefocust zijn op Push Pro alleen. Nu als team werken wij aan DEITY Falcon, onze middleware. Aan onze PWA. Aan Push Pro. Dus de focus is verdeeld. En ik zou het heel fijn vinden om echt voor elk product een miniteam te hebben zodat je alleen maar bezig bent met dat. Meer niet.

Vast vragenrondje

Hoe nemen mensen contact met je op?

LinkedIn

Hoeveel is genoeg?

Niet veel voor mij. Ik ben blij met weinig. Waar ik mee begon. Ik word blij van blije mensen om mij heen. En als we het uitdrukken in geld. Dat interesseert mij het minste. Als we het uitdrukken in liefde dan kan ik er niet genoeg van krijgen. Als we het uitdrukken in ruzies dan zo min mogelijk. Discussie of woordenwisselingen dat haat ik. Het grappige is mijn naam is Mirko en dat betekent, hij die de rust brengt.

Wat is jouw favoriete podcast?

Ik vond die van Ray mooi. Ik vond die van Maarten leuk omdat het echt wel binding heeft met het gene wat ik zelf doe. Dus met andere woorden het eCommerce Cafe. Ik luister geen andere.

Wat is jouw laatst gelezen management boek?

Ik weet niet of het een management boek is maar The miracle morning heb ik gelezen. Focus heb ik gelezen. Heel mooi boek, heb ik heel veel van opgestoken.

Wat is het beste gelezen management boek ooit?

Focus. Ja ik vind dat echt een boek die mij scherp heeft gesteld. Focus gaf me echt de handvaten van, als je iets wil doen, focus je dan daar ook op. Dan krijg je het gedaan.

Hoe maken we met zijn allen ecommerce een beetje duurzamer?

Ten eerste als we kijken naar de eind gebruiker, dus de consument. Bestel niet zomaar wat. Bedenk of je iets nodig hebt. En als je kleding bestelt, dat is de nummer 1 vervuiling global. Als we kijken naar Zalando, bestel 10 paar en kijk maar welke past en stuur de rest terug. Dat is een doodzonde. Ik heb liever dat Zalando zegt, retour kost je 100 EUR. Dan gaan we minder retourneren. Dat doet natuurlijk niemand want dan geraak je je klanten kwijt.

Verpakkingen moeten we ook over nadenken. Ik heb wel eens dat ik iets bestel. En dan zit er een doos in een doos in een doos. Dan denk ik echt, nou jongens, hebben jullie echt 4 dozen nodig voor verpakking? Alleen om je branding en labeling maar goed te hebben. Het hoeft niet.

Hoelang draag je een spijkerbroek voor die de was in gaat?

Twee dagen of drie dagen. Maar die gaat niet eerst de wasmachine in. Die gaat eerst even verluchten.

Wie zou mijn volgende gast moeten zijn?

Ik denk dat mijn collega Jamie een mooie aanwinst kan zijn over een aanvullend stuk over onze PWA. Die kan daar een hele hoop ogen kan openen met wat mogelijk is met ons platform. Dus Jamie zou een hele mooie aanvulling kunnen zijn.

Gerelateerde podcasts

De toekomst van digital identity met Rick MareschEcommerce op zijn best met Maarten SoetensDe perfecte marketingmix met Chiel BaauwVerhoog je mobiele conversie met Maarten SchuilingDe toekomst van Magento met Ray Bogman

https://soundcloud.com/user-356812375/push-pro-met-mirko-zecevic/s-6t0OhVtBLmS


Tags

DEITY, Dries de Gelder, eCommerce, eCommerce Cafe, eCommerce Ondernemers, Mirko, online platform, Platform, Push Pro, Thesio, Tickles, toekomst, Toekomst eCommerce, toekomst van ecommerce, Voice Telecom, Voitel VoIP Solutions


You may also like

Nieuwe BTW regels voor webshops 2021

Nieuwe BTW regels voor webshops 2021
Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!